Search

۰۲۱-۵۶۵۴۲۸۰۱ | ۰۹۱۲۱۱۰۶۱۴۶

تولید کنندگان برتر ورق های فولادی در ایران

تولید کنندگان برتر ورق های فولادی در ایران

تولید کنندگان برتر ورق های فولادی در ایران

تولید کنندگان برتر ورق های فولادی در ایران

در این مقاله قصد داریم شما را با تولید کنندگان برتر ورق های فولادی در ایران آشنا کنیم. تولید کنندگان برتر ورق های فولادی در ایران سهم بزرگی از بازار را در اختیار گرفته و به خود اختصاص داده‌اند. این تولید کنندگان برتر ورق های فولادی در ایران نقش بسیار مهمی در تأمین و پاسخگویی به نیازهای صنایع و کارخانجات مختلف به انواع ورق‌های فلزی مورد استفاده در بازار دارند. ورق‌های فلزی به‌خصوص ورق‌های فولادی تنوع بسیار بالایی دارند و به‌جرئت می‌توان گفت که پراستفاده‌ترین و پرمصرف‌ترین قطعات در تولید محصولات مختلف هستند. انواع ورق فلزی در حالت کلی در طی نورد سرد و نورد گرم فلز به دست می‌آیند. هرکدام از این نوردها خصوصیات ظاهری و ویژگی‌های مکانیکی مختلفی را به ورق نهایی می‌بخشد. خصوصیات و ویژگی‌هایی که در کارخانجات و محصولات مختلف مورد نیاز است.

تنها چند تولیدکننده وجود دارند که در بین تولید کنندگان برتر ورق های فولادی در ایران قرار می‌گیرند. هرکدام از این تولیدکننده‌ها انواع مختلف ورق‌های فلزی را با کیفیت‌ها و ویژگی‌های مختلف تولید کرده و با قیمت‌های مختلفی در اختیار بازار مصرف قرار می‌دهند. برای آشنایی بیشتر با تولید کنندگان برتر ورق های فولادی در ایران، مفهوم ورق فلزی و انواع آن، تا انتهای این مطلب ما را همراهی کنید.

ورق فلزی چیست؟ + انواع ورق فلزی

ورق فلزی به ورق‌هایی گفته می‌شود که تحت نورد سرد یا گرم قرار گرفته و به‌صورت ورق و برگ در رول‌های جداگانه قرار می‌گیرند. این ورق‌ها می‌توانند از جنس فلز‌های مختلفی مانند برنج، قلع، آلومینیوم، مس، آهن و فولاد باشند.

نورد گرم فلز شامل قرار دادن فلز در دمای مثبت ۹۳۰ و فشار بسیار بالا است. این نورد منجر به تولید ورق‌هایی موسوم به ورق سیاه می‌شود. ورق سیاه رنگ کدر و ماتی دارد و به‌واسطه اکسید شدن لایه بیرونی‌اش، با نام ورق سیاه در بازار معروف شده است.

ورق سیاه برای رسیدن به یک سطح روشن، شفاف، درخشنده و آینه مانند و همچنین ابعاد دقیق و ضخامت‌های مدنظر، تحت نورد سرد قرار می‌گیرد. در نورد سرد ابتدا به کمک اسیدشویی، لایه اکسیدشده را از ورق سیاه جدا می‌کنند. سپس به‌منظور رسیدن به ابعاد و ضخامت موردنظر، از غلتک‌های رفت و برگشتی و شستشوهای الکترولیتی استفاده می‌کنند. ورق حاصل از نورد سرد ورق سیاه، با نام ورق سرد یا ورق روغنی شناخته می‌شود.

حال اگر ورق روغنی را تحت فرآیند گالوانیزاسیون قرار دهید، به انواع مختلفی از ورق‌ها خواهید رسید که این روزها در طرح‌ها، رنگ‌ها، ضخامت‌ها و ابعاد مختلف در صنایع گسترده‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرند. هرکدام از ورق‌های سیاه، روغنی و گالوانیزه مشتریان خاص خودشان را دارند.

انواع ورق‌های فلزی توسط تولید کنندگان برتر ورق های فولادی در ایران تولید شده و روانه بازار می‌شوند.

تولید کنندگان برتر ورق های فولادی در ایران

با پیشرفت فناوری و مجهز شدن کارخانجات و تولیدی‌های داخل کشور به تکنولوژی نورد بیلت، اکنون تولیدکنندگان ایرانی نیز می‌توانند انواع ورق‌های فلزی را با یک کیفیت مطلوب تولید کرده و با تولیدکنندگان خارجی رقابت کنند.

تولید کنندگان برتر ورق های فولادی در ایران از استانداردها و روش‌های متنوعی برای تولید انواع ورق فلزی بهره می‌برند، به همین دلیل است که ما شاهد گستردگی ورق‌های فلزی در سطح بازار آهن هستیم. لیست تولید کنندگان برتر ورق های فولادی در ایران به شرح زیر است:

۱. فولاد مبارکه اصفهان؛ بزرگ‌ترین تولیدکننده ورق ایران

فولاد مبارکه سپاهان به‌عنوان بزرگ‌ترین و مهم‌ترین مجتمع، در صدر لیست تولید کنندگان برتر ورق های فولادی در ایران قرار می‌گیرد. این مجتمع سهم بزرگی از بازار ایران را در اختیار داشته و با تولید انواع ورق‌های فلزی، از اصلی‌ترین پاسخگوهای نیاز بازار آهن است. فولاد سبا، فولاد امیرکبیر کاشان و فولاد هرمزگان زیرمجموعه‌های فولاد مبارکه اصفهان هستند.

مجتمع فولاد مبارکه سپاهان انواع ورق‌های فلزی زیر را با بهترین کیفیت و قیمت مناسب، تولید و روانه بازار می‌کند:

  • ورق سیاه
  • ورق آجدار
  • ورق روغنی
  • ورق گالوانیزه
  • ورق رنگی
  • ورق قلع اندود

۲. مجتمع فولاد گیلان

همان‌طور که می‌دانید، گیلان از نظر ظرفیت تولید، در میان سه استان برتر در حوزه تولید انواع ورق فلزی قرار دارد. انواع ورق‌های سرد، گرو و گالوانیزه با بالاترین کیفیت در حجم وسیعی در مجتمع فولاد گیلان تولید می‌شوند. این مجتمع در سال ۱۳۸۲ با عنوان اولین و بزرگ‌ترین کارخانه نورد فولاد کشور در بخش خصوصی آغاز به کار کرد. این مجتمع هم‌اکنون سالانه بیش از ۲.۵ میلیون تن ورق فلزی نورد گرم و ۵۰۰ هزار تن ورق نورد سرد تولید می‌کند.

۳. فولاد اکسین اهواز

فولاد اکسین خوزستان نیز در بین تولید کنندگان برتر ورق های فولادی در ایران قرار می‌گیرد. این مجتمع ورق‌های موردنیاز در صنایع مختلفی همانند کشتی‌سازی، مخازن تحت فشار، خطوط انتقال گاز، ساختمان‌سازی و غیره را تولید می‌کند. انواع ورق فلزی سیاه و روغنی در کلاس‌های مختلف در این مجموعه تولید می‌شوند. ورق A516 اکسین و ورق A283 اکسین دو نمونه از پراستفاده‌ترین ورق‌های تولیدی فولاد اکسین اهواز هستند.

۴. فولاد کاویان

فولاد کاویان از جمله قدیمی‌ترین و باسابقه‌ترین مجموعه‌هایی است که در زمینه تولید انواع ورق فلزی فعالیت می‌کند. سوله‌های تولید ورق سیاه فولاد کاویان از بزرگ‌ترین خط تولیدهای ورق سیاه در کشور هستند.

۵. صنایع هفت الماس

صنایع هفت الماس این روزها بخش بزرگی از نیاز بازار به ورق سرد، ورق گرم، روغنی، گالوانیزه، ورق گالوانیزه رنگی، گالوالوم و اسیدشویی را تأمین می‌کند. صنایع هفت الماس در حال حاضر سالانه بیش از ۲ میلیون تن ورق سرد و گرم تولید و بخشی از آن‌ها را نیز صادر می‌کند.

۶. فولاد غرب آسیا

فولاد غرب آسیا نیز از جمله تولید کنندگان برتر ورق های فولادی در ایران است که ورق سرد را با کیفیتی مثال‌زدنی تولید می‌کند. این شرکت سالانه بیش از ۸۰۰ هزار تن ورق فلزی تولید می‌کند.

شرکت‌های زیر نیز در بین تولیدکنندگان برتر ورق های فولادی در ایران قرار می‌گیرند:

  • فولاد امیرکبیر کاشان؛ با تولید ورق گالوانیزه، ورق آنیل شده، ورق فولادی، ورق اسیدشویی شده و ورق عرشه فولادی
  • شرکت فولاد تاراز چهارمحال؛ با تولید انواع ورق‌های گالوانیزه رنگی باکیفیت با پوشش TOC
  • شرکت نورد و قطعات فولادی البرز؛ با تولید انواع ورق‌های فلزی St37-2، St44-2، St52-3N، St60-2، St70-2، CK45، CK60، WR100، WR300 و Mo40

سخن پایانی

در این مقاله با ۹ مورد از تولید کنندگان برتر ورق های فولادی در ایران آشنا شدیم. تولید کنندگان برتر ورق های فولادی در ایران به‌واسطه کیفیت بالای محصولات، ظرفیت تولید بالا، تولید ورق‌های صادراتی، تجربه و تخصص و همچنین سابقه کار چندین ساله در لیست ما قرار گرفته‌اند. اگر قصد خرید انواع ورق فلزی را دارید، پیشنهاد ما به شما خرید از تولید کنندگان برتر ورق های فولادی در ایران خواهد بود.

فهرست مطالب

نوشته های تازه

حتما بخوانید !

فرآیند تولید ورق گالوانیزه

در این مقاله با ما همراه باشید تا در مورد فرآیند و نحوه تولید ورق گالوانیزه صحبت کنیم و بررسی کنیم که...

تأثیرات پایداری زیست‌محیطی استفاده از ورق روغنی

تکنولوژی‌های نوین در تولید ورق روغنی می‌تواند به عنوان...

فرآیند تولید ورق روغنی

در این مقاله قصد داریم در مورد فرآیند تولید ورق روغنی صحبت کنیم تا شما را با این ورق فولادی پرکاربرد آشنا کنیم.